Vietnam

1. Ho Chi Minh City (dag 1) 2. Ho Chi Minh City (dag 2) 3. Mekong-deltat 4. Hue 5. Hoi An (dag 1-2) 6. Hoi An (dag 3-4) 7. Ha Long-bukten 8. Hanoi (dag 1-2) 9. Hanoi (dag 3-4)

6. Hoi An (dag 3-4)

Hoi An har en lång historia som handelsstad och det syns bl a på alla de kinesiska tempel som finns.
Lite propaganda. Annars var det väldigt lite som antydde att Vietnam är en kommunistisk enpartistat.
Besök på marknaden. Här såldes färsk fågel. Damen på den andra bilden har dagens middag i handen...
Färja till andra sidan floden. Något trångt...
På kvällen åkte vi ut med båt till en matlagningsskola några kilometer utanför Hoi An.
Sista dagen i Hoi An var helt fri för egna aktiviteter. Yukari, jag och tre personer till tog en promenad ut på landet och ner till havet.
Drygt 32000 steg blev det (ca 14 km).
Första fotostoppet blev en demonstration av en annorlunda metod för nätfiske.
Nu är vi på landet - vattenbuffel med kalv.
Vi hittade en begravningsplats.
Den är kanske inte enorm, men likväl en orm. Giftig? Ingen aning. Vi kände inte för att ta reda på det.
Mitt ut på risfälten fanns en oas som hette "The field". Dagens första dryck. Vi satt på en egen ö i karpdammen.
Det var underbart att sitta där och bara njuta av omgivningarna.
Efter ett tag så blev det lunchdags. Vi hittade ett ställe vid floden och tog in vårrullar. Perfekt lunch!
Väl nere vid stranden så fick vi se när fiskarna gick ut i sina runda (!) båtar.
Fika på "Baby Mustard". Gigantisk kokosnöt.
Uppträdande på kvällen. Just då spelade dom inte ABBA:s "Happy New Year". Annars så hördes den överallt.